lørdag den 25. maj 2013

Romkugler



Jeg havde fundet opskriften på disse for et stykke tid siden, og da jeg foreslog det som weekend snack til Joachim, sagde han nærmest "ja" inden jeg havde snakket færdigt.
Det er nogle utroligt nemme romkugler idet der ikke skal særligt mange ingredienser til og det ikke kræver så meget tid. Det er altså ikke de bedste jeg har smagt, og jeg vil næste gang prøve med lidt romessens, for jeg synes der mangler liiiiige et eller andet  - men det kan i jo også eksperimentere med? ;)

Ingredienser
Ca. 12 stk. 

  • 1 hindbærroulade(gerne en billig en)
  • 1 mazarintærte 
  • 2 spsk. kakao  
  • Krymmel 
  • Evt. romessen, som man lyster
Skær kagerne ud i stykker og put dem i en skål. Smuldr stykkerne med en håndmixer. Det er ikke muligt at smuldre det helt, men de sidste stykker kan man mase med hånden. 




Kom kakaoen i og giv det en ekstra tur med håndmixeren. Stik hænderne i og mas det hele sammen, og få de sidste klumper ud. Saml det til en stor klump.


Tril dejen til passende kugler og tril dem i krymmel.

Nydes med et godt glas mælk - eller hvad man nu lige er til! :)

2 kommentarer:

  1. Hej :)
    Romkugler - Mums.
    Jeg synes helt sikkert, at der skal romessen i, da det lige giver "det der et eller andet", som du skriver, at de mangler. Derudover giver det også et super lækkert resultat, hvis der lige puttes 3 spsk. marmelade i.
    Mvh. Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - du har ret. Der mangler noget og den vil helt sikkert blive god med marmelade! MUMS!

      Slet