søndag den 26. maj 2013

Bagt squash omelet




Mmmm... hvem elsker ikke omelet? Jeg gør i hvert fald - alt med æg falder typisk i god jord her hos mig :)
Her er der så en af de mange varianter. Denne omelet skiller sig jo lidt ud ved at skulle bages i ovnen og ikke som andre steges på panden - men det bliver den bestemt ikke dårligere af. Desuden er den jo spæk fyldt med lækker squash!

Ingredienser:
Til 2-3 pers.(hvis man har tilbehør til) 
  • 125 g. bacon(jeg brugte kalkun bacon)
  • 250 g. squash
  • 75 g. revet ost(jeg brugte revet mozzarella fra levevis) 
  • Et løg
  • 60 g. hvedemel
  • ½ tsk. bagepulver
  • 3 æg
  • 1 tsk. salt
  • peber
  • Olie, til smørelse af tærteform
Start med at stege baconen lidt på en pande, det skal ikke blive sprødt. Riv Squashen groft og snit løget. 



Pisk æggene luftige og bland mel, bagepulver salt og peber i. Vend ost, bacon og squash i æggeblandingen. Smør et fad med olien og hæld blandingen heri. 


Bag omeletten i en forvarmet ovn på 180 grader i 30-35 minutter, til den er gylden på toppen. 


Som i kan se serverede jeg den med kogt pasta og lidt tomat og agurk - men det var altså bare fordi det lige var hvad vi havde, man kan jo variere tilbehøret som man vil!
Er også særdeles god til frokost dagen efter :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar