tirsdag den 3. december 2013

Laks indbagt i fillodej

Glædelig 3. december! Dette er en ikke så julet ret - ikke desto mindre er den lækker!
Vi hamstrer fisk og især laks når der er tilbud. Som studerende synes man at fisk er dyrt og det er ikke altid det lige passer ind i budgettet - men heldigvis beslutter butikkerne(især Føtex) sig for at have fisk på tilbud ofte ;) Denne gang skulle vi prøve noget nyt, nemlig indbagt laks:


Opskriften er fundet her på denne blog. Vores udgave ligner jo slet ikke den der er på den side, men jeg tror det smagte lige sådan ;) Det der med den fillodej er slet ikke så nemt som man skulle tro, men jeg har en mistanke om at det ikke er den samme slags, eller mærke kunne man sige. Vi brugte den, som jeg fandt i Føtex
I opskriften står der 10 plader fillodej, som der også er i den her, men jeg synes det virker som ret meget. Jeg tænker at hvis de på twin-food har haft et andet mærke kan de jo have været mindre. Jeg tror i hvert fald ikke jeg vil bruge så meget næste gang - der var lidt langt ind til laksen ;)

 Til 2 personer skal du bruge:
- 10 stk filodej
- 2 laksefiletter
- 7-10 kugler frossen spinat(optøet)
- salt og peber
- smeltet smør til penslin

De 5 plader fillodej pensles med smør og ligges oven på hinanden. Skindet skæres af laksen og den ligges på fillodejen. Lig spinaten ovenpå laksen og krydr med salt og peber. Pak laksen ind i fillodejen og skær nogle huller i toppen. Pensl også med smør ovenpå inden bagning. Bag i oven ved 180 grader i  ca 20 minutter eller til de er sprøde på begge sider.


 Som i kan se kom  vores ikke til at ligne dem på twin-foods side ;) De kom nærmest til at minde om kæmpe lakse-forårsruller...

Server med lækkert tilbehør. J havde i dag valgt at vi skulle have en enkel pastasalat med tomat og agurk og selvfølgelig en god dressing!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar