lørdag den 20. april 2013

Myslibar

Jeg har længe prøvet at finde en god eftermiddags-snack og jeg ved ikke hvorfor der gik så længe før jeg kom i tanke om myslibarer!


Så jeg fandt en grundopskrift og ændrede så lidt på den, så den var som jeg ville have den. Den her er lige tilpas sød og hverken for knasende eller blød - jeg kan lide den! :)
Jeg lavede kun 8 men her er opskriften på 16 stk.:

  • 1 ds. kondenseret mælk, ca 400 g.
  • 250 g. havregryn
  • 40 g. solsikkekerner
  • 40 g. hørfrø
  • 40 g. græskarkerner
  • 75 g. bygflager
  • 100 g. tørrede tranebær, grofthakkede
  • 100 g. mandler, grofthakkede 
Bland de hakkede mandler og bær sammen med de øvrige ingredienser i en skål. Varm imens den kondenserede mælk i en gryde.


Hæld de tørre ingredienser over i gryden med den opvarmede mælk. Bland det hele godt sammen.


Hæld blandingen over i et fad beklædt med bagepapir. Pres blandingen godt sammen.


Bag blandingen i ovnen ved 125 grader i ca. 1 time til den bliver en stor sammenhængende myslibar.


Lad kæmpebaren køle af og skær den derefter ud i passende stykker. 


Pakkes derefter ind i film el. lignende - så de bare er klar til at tage frem!
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar