søndag den 7. april 2013

Kom sol, kom sommer!(filt-jordbær)

Selvom der rundt omkring i det ganske land har været lidt dårligt vejr i dag, så har der den seneste tid været nogle dejlige solskinsdage ind imellem.


Foråret er på vej!

Jeg kan mærke det! Jeg trænger til sol og sommer og derfor "kom jeg til" at sy nogle jordbær i filt på arbejdet den ene dag.






Jordbær er virkelig en frugt som får en til at længes efter sommer og da jeg havde disse så synes jeg næsten ikke det var sjovt mere og mundvandet stod ud af mig(jeg kan have overdrevet her, men det føltes altså sådan!) Dette er altså en advarsel, hvis man laver disse for man ekstrem trang til jordbær!!
Okay så, for at gøre det nemt har jeg bare taget et billede af hvad i skal bruge, jeg håber i kan se det, for orker næsten ikke at skrive det ned. Spørg gerne hvis i kommer i tvivl!


Det er egentlig meget simpelt at lave det, når man først kommer i gang. Man starter med at klippe en halv cirkel i rød filt og en "top" i grøn filt(jeg tegnede noget i fri hånd og klippede det ud).


Derefter ligger man halvcirklen sammen således at den nu er dobbelt og syer den lige siden sammen - hæft! Husk at sy den sammen på vrangen for den skal vendes.


Når du har vendt jordbærret syer du "ind og ud" i kanten, så du kan trække den sammen. Put fyld i inden du trækker den helt sammen og hæft mens du holder snorens stramt.
 

Til sidst skal man sy toppen på. Jeg gjorde det ved at sy "op og ned" gennem selve bærret og toppen og til sidst hæfte inde under toppen så man ikke kan se hæftningen.

Så kan man jo til sidst også sætte en snor i så man kan hænge dem op for at pynte i hjemmet ;)

Jordbær øreringe


Så var der en dag hvor en af tøserne på arbejde sagde "hey, vil du ikke lave sådan nogen i øreringe til mig?". Og jo selvfølgelig ville jeg da det. Så jeg gik i gang og det er i alt sin enkelt hed bare at gøre ovenstående i mindre format og til sidst sy sådan en øreringe-dims på:

Jeg synes nu altså de er meget søde ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar