søndag den 15. juni 2014

Hjemmelavet Cordon Bleu

Der er bare noget ved det der med at putte ost ind i mad der bare fungerer! Smeltet ost er jo altid godt ;) Jeg har altid været fan af Cordon Bleu og købte gerne dem man kan få i supermarkederne. Da jeg så for nyligt fandt ud af at man kan lave det selv, var det jo nærmest uundgåeligt at jeg skulle prøve det ;)

Nuvel - de ser ikke så lækre ud som Louises, men de smagte altså meget godt!

Til 2 personer:

- 2 kyllingebryster
- 2 skiver kalkunbacon
- 2 skiver ost
- 1 æg
- Mel
- Rasp 
- Salt
- fedtstof til stegning 

- Kødnåle, tandstikker eller lignende 

Skær kyllingen op på langs, så det bliver til et stort stykke og læg ost og bacon på den ene halvdel. Læg den anden halvdel hen over og luk den åbne side med kødnåle eller hvad i har.
Hæld mel og rasp op i hver deres skål og bland saltet i raspen. Pisk ægget sammen i en tredje skål. Vend først kyllingen i ægget, dernæst i melet, så i ægget igen og tilsidst i raspen.
Steg den på panden i ca. 20 minutter i dit foretrukne fedtstof.




Jeg serverede mine med ovnbagte kartoffelbåde og bearnaise - velbekomme! :)


2 kyllingefileter
2 skiver ost
2 skiver skinke
1 æg
Mel
Rasp
Salt - See more at: http://www.louisesmadblog.dk/hjemmelavet-cordon-bleu-med-dobbeltpanering/#sthash.3LQJzxtQ.dpuf
2 kyllingefileter
2 skiver ost
2 skiver skinke
1 æg
Mel
Rasp
Salt - See more at: http://www.louisesmadblog.dk/hjemmelavet-cordon-bleu-med-dobbeltpanering/#sthash.3LQJzxtQ.dpuf

Ingen kommentarer:

Send en kommentar