mandag den 27. januar 2014

Pasta med laks, spinat og tomat i flødesovs

Herhjemme laver vi madplan. Vi laver ikke madplan på den måde at vi bestemmer hvad vi skal spise på hvilken dag, men bare hvad vi skal have i løbet af en uge. Og så handler vi ind én gang o, ugen - så vidt muligt. I sidste uge havde jeg rigtig travlt og jeg havde en dag hvor jeg bare slet ikke orkede at lave mad. Så jeg sendte J i køkkenet for at prøve denne ret, selvom ingen af og har prøvet den før. Retten er en pastaret med laks, spinat og tomat - laksen var ved at løbe ud, så vi blev nødt til at lave det :)


Det er altså en lækker ret og fløde, spinat og laks klæder altid hinanden rigtig godt. Tomaterne giver god smag til den samlede ret, men jeg synes måske de er lidt mærkelige her - det er jo smag og behag! :)
Retten er nuppet fra Dyrbys mad, hvor jeg altså har skiftet rucolaen ud med spinat fordi ingen herhjemme kan lide rucola.
Vi lavede en stor portion -så er der til en lækker frokost dagen efter.

Til 3-4 personer
  • 500 g. frisk pasta
  • 250 g. cherrytomater
  • 2-3 gode store håndfulde frisk spinat
  • 250 g. laks
  • 3-4 dl. madlavningsfløde 18 % 
  • Salt og peber
  • Friskrevet parmesanost
Jeg har ikke nogen billeder af selve processen, da det jo var J der lavede den, men det er en simpel og let ret, så man behøver det næsten ikke :)

Start med at skylle spinat og tomaterne og skær tomaterne i halve. Tag skindet af laksen og skær den i mindre stykker. Steg laksestykkerne i lidt smør, tilsæt tomaterne og steg i ca. 3 minutter. Hæld madlavningsfløden i, bring det i kog og lad det simre i 5 minutters tid. Kog pastaen efter anvisningen. Smag sovsen til. Hæld vandet fra pastaen, hæld det tilbage i gryden og hæld sovsen over. Rør godt og server med parmesanost.
Det er altså en nem ret hva´? Lækkert!
Jeg håber at i nyder vintervejret derude, nu hvor det også er kommet til resten af landet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar