tirsdag den 19. marts 2013

Æble i filt


I forbindelse med mit arbejde, har jeg haft mulighed for at sy, og ikke mindst lære at sy, alle mulige forskellige ting. Senest har jeg eksperimenteret med at lave et æble i filt til ophæng. Jeg synes det er så hyggeligt at fifle med sådan nogle småting og vil gerne dele det med jer.




Det er faktisk ikke særligt svært og jeg synes det er et flot ophæng til f.eks. køkkenet.
Det kræver jo selvfølgelig at du har materialerne, men du behøver faktisk ikke så meget.



Du skal bruge:
  • Filt i farverne rød, hvid, grøn og brun (man kan jo også bruge de farver man vil) 
  • Sytråd i farverne rød, hvis og brun.
  • Saks
  • Nåle
Klip 2 æbleforme af det røde filt og klip en lidt mindre af det hvide.Klip 4 kerner og 1 stilk af det brune filt og 1 blad af det grønne. Sy kernerne på det hvide stykke og sy derefter det hvide stykke på et af de røde stykker.



Sy derefter de to røde stykker filt sammen og sy stilk og blad på ved at ligge dem mellem de to røde stykker filt og sy igennem alle lag. Til sidst sættes en tråd igennem foroven så den kan hænges op.

Husk at hæfte alle tråde når du er blevet færdig med en ting. 

Og voila! - et styk æble :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar