torsdag den 13. februar 2014

Krydret pastaret med pølser

Den her ret har stået på min to-do-liste i rigtig lang tid! Jeg har fundet den et eller andet sted for lang tid siden og nu skulle det altså være. I lang tid havde jeg ikke lige haft overskud til at prøve noget nyt pga. eksamen - også selvom denne ret er meget simpel. Det er en "frisk" ret, let og lækker, og man kan jo selv bestemme hvor stærk den skal være.


Til 2 personer skal du bruge?
- ½ løg
- ½ porre
- ½ squash
- 2 tsk olie
- 2-300 g. pølser
- en lille dåse (40g.) tomat pure
- 1½ dl vand
- 1 tsk soya
- 1 tsk salt
- ½ tsk paprika
- ½ tsk oregano
- tabasco eller stødt chili efter smag ( jeg brugte et par dråber tabasco)

- 500 gram pasta
- revet parmesanost

Pastaen koges efter anvisningen på posen.
Løg og squash skære i tern og porrer skæres i tynde skiver. Pølserne skære i skiver. Svits løg og porrer i olien og tilsæt pølserne efter et par minutter. Tilsæt resten af ingredienserne(squash) og lad det simre under låg i 10 minutter. Tilsæt squash og lad det simre et par minutter endnu. Hæld den kogte pasta ned i sovsen og bland det. Server med revet parmesan!

 Smukke farver!!



Det er altså en nem ret! Jeg ved jeg skriver det tit, men jeg kan lide nemme retter :) Jeg tror også at denne ville falde i børn smag - måske jeg skal afprøve den på mine nevøer og min niece en gang? ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar