mandag den 18. marts 2013

Det første indlæg handler om...

KAGE!!

Ja, hvem elsker ikke kage?
Da dette er mit første indlæg og da min kæreste havde fødselsdag i går, besluttede jeg mig for, at det skulle handle om den kage jeg bagte til ham.
Min kæreste elsker gulerodskage - eller måske snarere den ostecreme der skal ovenpå? - så jeg besluttede mig for at gå på udkig efter en god opskrift og jeg fandt en rigtig lækker en!

 

Den er rigtig lækker og "saftig", cremen er himmelsk og så er den virkelig nem at lave. 
Selve kagen laves over 2 dele: det våde og det tørre, og så ostecremen.

Det våde:
  • 225 g. brun farin
  • 1 tsk vaniliesukker
  • 1½ dl. olie uden smag
  • 3 æg
  • 275 g. revet gulerod
Det tørre:
  • 200 g. mel
  • 2 tsk. bagepulver
  • ½ tsk. natron
  • ½ tsk. salt
  • 1½ tsk. kanel
Ostecremen
  • 100 g. flødeost (ikke light)
  • 65 g. smør
  • 125. flormelis
  • saften fra ½ citron
Bland de "våde" og de "tørre" ingredienser hver for sig ( rækkefølgen betyder ingenting), og bland derefter det hele sammen. Hæld dejen i en smurt eller beklædt form og bag den i ca. 30-40 min. Kagen er færdig når du stikker en strikkepind i og der lige hænger lidt på endnu. 
Til ostecremen blandes den stuetempererede smør med flødeost og flormelis. Pisk med elpisker eller røremaskine i 5 min. til den er cremet og luftig. Tilsidst tilsættes citronsaften.
Lad kagen køle helt af inden du kommer ostecremen på.
Mums!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar